12 lut 2015

5 fryzur, które ułatwią Ci zapuszczanie grzywki.

Z autopsji wiem, że zapuszczanie włosów nie jest łatwe, wymaga wiele cierpliwości. Ponieważ włosy rosną średnio 0,5 - 1 cm na miesiąc. A zapuszczanie grzywki jest jeszcze trudniejsze! 

Przez lata, gdy zapuszczałam włosy zauważyłam pewien mechanizm postępowania. Zapuszczane włosy brzydko się układają, fryzura traci kształt, w konsekwencji albo wiążemy włosy ciągle w tą samą nudną fryzurę czyt. kucyk/koczek. Albo szybko mamy ochotę sięgnąć po nożyczki/ wybrać się do fryzjera! Taka jest natura kobiet - że lubimy zmiany swojego wizerunku, chociaż drobne. 

Właśnie jestem na takim etapie, że moje włosy są fajnej długości, już nie sprawiają problemu, nic nie odstaje na karku itd. A kolejne przybywające centymetry cieszą ogromnie. Ale co z grzywką? Noszę obciętą na półokrągło od dobrych 10 miesięcy i trochę mi się znudziła... 

Dlatego, że nie jestem zdecydowana czy chcę nosić grzywkę dalej, czy ją zapuścić na razie kombinuję. I dzisiaj pokażę Ci moje ulubione 5 fryzur, które praktykuję by grzywkę zapuścić.

ZRÓB/ ZMIEŃ PRZEDZIAŁEK.
Grzywka wchodzi w oczy? Sama rozdziela się na środku? Najlepiej wtedy zaraz po myciu uczesać ją w pożądanym przez nas kierunku. Ja robię to różnie: raz na prawo, raz na lewo, a czasami nawet robię przedziałek na środku głowy - wszystko zależy od tego jaki mam humor i jak podoba mi się danego dnia. 

SPINAJ / ZAPLATAJ
Wsuwki, spinki czy opaski (chociaż ja za opaskami nie przepadam bo zjeżdżają mi z włosów) to Twoi sprzymierzeńce! Można całą grzywkę spiąć na czubku głowy, delikatnie unosząc włosy od skóry głowy, a jeżeli niektóre włosy z grzywki są jeszcze za krótkie lekkie tapirowanie. Czasami rozdzieloną grzywkę przedziałkiem na środku spinam po obu stronach głowy, znowu zawijając pasma włosów. A gdy mam chęci i więcej czasu robię dobieranego warkocza z grzywki. To najtrwalsza fryzura nie potrzebująca poprawek w ciągu dnia. Warto mieć w pogotowiu lakier do włosów, do utrwalenia fryzur. 

Możesz też przyspieszyć porost włosów by ukrócić ten żmudny proces zapuszczania. Moje sprawdzone sposoby to: picie drożdży efekty po 2 miesiącach; oraz po 3 miesiącach, olejowanie włosów: amla, khadi (chociaż w tej recenzji nie wypowiadałam się najkorzystniej na temat khadi z perspektywy czasu uważam, że bardzo pomógł moim włosom) czy wcierki: Jantar, Babcia Agafia, oraz suplementacja calcium pantothenicum, którą praktykowałam też pod koniec roku 2014. 

A jeśli zapuszczanie Ci się znudzi, to zawsze możesz skorzystać z postu: Jak obciąć grzywkę na półokrągło?

A jaka jest Twoja rada dla zapuszczających?

18 komentarzy:

  1. Wiesz że w każdej fryzurze wyglądasz super? I przynajmniej nie jest nudno! ;) Ja muszę się nauczyć robić takiego warkoczyka na czubku głowy bo wiem ze jest prosty ale ja jakoś nie umiem (mimo że zwykłego dobieranego drugiej osobie zrobię bez problemu :D)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki;) Ale jak każdy czasami mam gorsze dni i nic mi się nie podoba.
      Próbuj, to tak jak byś robiła komuś bo widzisz wszystko przed lustrem:)

      Usuń
    2. mam tak samo:D któregoś dnia rano chciałam zrobić sobie taką ładną fryzurkę ale znowu nie wyszło, włosy mi się plączą i wyślizgują.. no nic, będę próbować dalej ;)

      Usuń
  2. Ja jestem właśnie na etapie zapuszczania grzywki, bo swoją nosiłam podobnie jak Ty, jakoś przez ostatnie 10 miesięcy. Najczęściej zaplatam warkocza z grzywki, tak jak Ty na ostatnim zdjęciu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie triki wprowadzilam w życie jakiś czas temu, ale Ty w każdej fryzurze pięknie wyglądasz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fryzury nie są skomplikowane, więc pewnie każdy je dobrze zna, ale nie każdy pamięta, że może je wykorzystać u siebie;) Tobie pewnie też do twarzy;)

      Usuń
  4. A może post o aktualnej pielęgnacji włosów?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mariola, nie robię ostatnio nic szczególnego mycie + odżywka + spray do stylizacji o którym pisałam niedawno. Zapuszczam włosy i dopiero teraz wprowadzam małe zmiany (olej kokosowy na noc przed myciem, spray Radical). Więc aktualizacja będzie najpóźniej za miesiąc, a w niej podsumowanie czy włosy rosną szybciej czy nie;)

      Usuń
  5. A już miałam robić grzywkę, ale na szczęście zobaczyłam ten wpis :D nie chciałabym później na nowo tych obciętych włosów zapuszczać, więc jednak się nie zdecyduję na wizytę u fryzjera. Ale Tobie pięknie w każdej z tych fryzur!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem w trakcie zapuszczania całych włosów, nie tylko grzywki więc wiem że to droga przez mękę ;) Jednak Tobie udało się uzyskać naprawdę fajne fryzury, wcale nie że grzywka przechodzi fazę "zapuszczeniową" ;) Podchodzę do zapuszczania już po raz 3, zwykle zgodnie z tym co piszesz, fryzura zaczynała być nie do okiełznania, poddawałam się i dzwoniłam do fryzjera. Tym razem jednak jestem bardzo zdeterminowana, więc musi się udać :) niestety picie drożdży nie wchodzi w grę, bo na samą myśl przechodzą mnie dreszcze, jednak olejowanie stosuję dość regularnie.
    _______________________
    Natalia, http://www.pieceofsimplicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego przy zapuszczaniu też warto od czasu do czasu wybrać się do fryzjera by nadał formę zapuszczanej fryzurze, ale tylko minimalnie podcinając końce;) Mi bardzo pomogła fryzura na boba z dłuższymi przodami.

      Usuń
  7. Pięknie Ci w każdej wersji ;) Ale rady bardzo przydatne, nie mam grzywki od kilku lat, ale pamiętam dokładnie płacz po fryzjerze w gimnazjum, wtedy przydałyby mi się takie rady bo byłam skrajnie zrozpaczona.

    OdpowiedzUsuń
  8. grzywki nie mam, ale pomysły super :) i włosy też zapuszczam, wracam do naturalnego koloru i ciągnie się to już prawie dwa lata.. a naturalny kolor sięga dopiero ramion, zajmie to wieczność :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne pomysły, chociaż nie mam grzywki. Nigdy się na nią nie zdecydowałam, zdawałam sobie sprawę, że szybko mi się znudzi, a będzie odrastała wieki. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wpis no i super fryzury. Ja ostatnio tez myślałam nad jakąś zmianą. Najbardziej interesuje mnie coś szokującego i mocno trendy, dajmy na to coś z repertuaru jeanlouisdavid.pl bo zawsze miałam taką konwencjonalną fryzurę. Chce wreszcie się odważyć i zrobić taką mocno widoczną. I tak oglądam blogi związane z tematem szukając inspiracji :) Dzięki za fajne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystko pięknie, super ale wszystkie propozycje zapuszczania grzywki, które widzę w internecie nie są dla moich włosów:/ Ja mam proste włosy, bardzo gładkie i sztywne jak druty, grzywkę mam grubą i ściętą na prosto. zwykłe podpięcie spinką do góry jest nie lada problemem, a co dopiero zaplatanie czy jakiekolwiek układanie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Zachowaj kulturę osobistą, nie obrażaj mnie, ani innych blogerów. Nie wklejaj linków. Masz pytanie - pisz, odpowiem tutaj lub w osobny poście jeżeli temat będzie wymagał rozwinięcia. Zawsze możesz też napisać do mnie maila, a ja najszybciej jak będę mogła odpiszę!