Depilacja laserem diodowym | Wrażenia i efekty (zdjęcie) po 6 zabiegach.

Może powinnam zacząć od tego, dlaczego zdecydowałam się na zabieg depilacji laserem. Odkąd tylko zaczęły rosnąć mi włosy w innych miejscach niż na głowie, regularnie je golę, wyrywam woskiem, depiluję kremem. Nie lubię ich i już. Zabieg depilacji laserowej miałam w planach już od dawien dawna, aczkolwiek odwlekałam go w czasie, głównie ze względów finansowych. 

Skóra moich pach jest wyjątkowo wrażliwa, po usunięciu włosków (nieważne jaką metodą) szczypie, swędzi. Miałam już nawet utrudniony wybór antyperspirantów, a moją potliwość określiłabym na średnią do dużej. Zabieg usuwania włosków musiałam powtarzać co najmniej raz w tygodniu. Dla mojego komfortu psychicznego i walorów estetycznych innych osobników z mojego otoczenia, bo uwielbiam nosić topy na ramiączkach przez cały rok. W 2015 roku, a dokładnie w wakacje, już nie wytrzymałam! Wykupiłam cztery zabiegi depilacji laserem diodowym pach w moim mieście (Gdynia) w promocyjnej cenie (59 zł/zabieg). Za kolejne dwa zabiegi zapłaciłam już przy kolejnych wizytach.


Wiedząc, że zabiegi rozpocznę od połowy lipca celowo nie opalałam pach. Ponieważ opalona skóra to jedno z przeciwwskazań do zabiegu. Nawet, gdy przebywałam na plaży lub działce smarowałam te miejsca filtrem i nie wystawiałam ich na promieniowanie (trzymanie rąk blisko ciała i takie tam patenty). Udało mi się zachować najbardziej jak to możliwe jasną skórę pod pachami, przy moich ciemno brązowych/czarnych włoskach w tych okolicach. Z racji, że nie zrobiłam zdjęcia przed zabiegiem, postaram się to zilustrować słowami. Włoski średniej grubości, ale miejscami z jednego mieszka włosowego wyrastały 2-3 włoski, po ogoleniu widoczne dopiero na 3 dzień. 

Jeżeli chodzi o gabinet kosmetyczny w jakim zostały przeprowadzone zabiegi nie mam zastrzeżeń. Na pierwszej wizycie otrzymałam do wypełnienia kartę klienta, w której zaznaczało się ewentualne choroby, znamiona, przyjmowane leki itd. Zostałam poinformowana o tym jak przebiega zabieg, zostały wykluczone przeciwwskazania i dostałam do domu kartkę z dodatkowymi informacjami jak pielęgnować/ czego unikać po zabiegu. Podczas 6 zabiegów, obsługiwały mnie 3 różne kosmetyczki, ale myślę, że spokojnie można by umówić się i chodzić wyłącznie do jednej, jeżeli ma to dla kogoś znaczenie. Ja po prostu umawiałam się na różne godziny w zależności od mojej dyspozycyjności (raz rano, innym razem w południe a jeszcze innym wieczorem). 

Zalecana ilość zabiegów to 4-6 w odstępach 4-5 tygodni, by usunąć nawet do 95% owłosienia. Ja poddałam się 6 zabiegom średnio co 4 tygodnie. Jeżeli chodzi o odczucia podczas zabiegu, to pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne. Zero bólu, chłodząca głowica i bardzo szybki czas wykonania. Z zabiegu na zabieg zostały zwiększone parametry i odczuwalność bólu, ciepła podczas zabiegu również rosła. Jednak nie na tyle, by mocno się zrazić, jak to mówiłam kosmetyczce wykonującej zabieg: " już zapomniałam jak bolało miesiąc temu". Zabiegi były wykonywane bez środków znieczulających w postaci maści/ żeli. W dniu zabiegu skóra była trochę cieplejsza, czulsza na dotyk, ale po zabiegu rano - wieczorem było już wszystko ok. 

Skuteczność? To na pewno nurtuje Cię najbardziej. Według mnie zniknęło ok. 80% włosków, a to co pozostało i urosło po dwóch tygodniach nie golenia ZDJĘCIE MOŻESZ ZOBACZYĆ TUTAJ. Włoski są znacznie cieńsze, jaśniejsze i delikatniejsze w dotyku. Celowo nie goliłam tak długo pach by zobaczyć ile rzeczywiście odrasta. Obecnie wystarczy, że pachy ogolę raz na tydzień/półtora, co niweluje podrażnienie skóry do minimum. Planuję zrobić jeszcze 1-2 zabiegi, po upływie 6-8 tygodni. By usunąć możliwie jak największą ilość włosów.

I jeżeli nie będą odrastać w przyszłości, poddam się głębokiej depilacji bikini.

W razie pytań, pisz śmiało. Jeśli masz doświadczenie z depilacją laserem, podziel się swoimi wrażeniami.

Komentarze

  1. Chętnie poddałabym się takiej depilacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie warto:) A jak włoski nie odrosną to już w ogóle w pełni będę się cieszyć, już się w sumie cieszę;)

      Usuń
  2. Jestem tą szczęściarą, której rośnie 5 włosków na krzyż pod pachami (serio ;))! Ale faktycznie może warto pomyśleć w przyszłości o takiej depilacji okolic bikini, szczególnie że osobiście nie cierpię się golić. Robię to z wiadomych przyczyn, ale strasznie nie lubię tego zabiegu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęściara! Z perspektywy czasu myślę, że ja za wcześniej i za często usuwałam włoski, w sumie też szybko dojrzałam więc jedno z drugim jest powiązane. Bikini i golenie to już w ogóle koszmar!

      Usuń
  3. Ja niestety mam za jasne włosy, aby taki zabieg był skuteczny na tyle, by mnie zadowolić. Myślę natomiast o innych profesjonalnych formach trwałego usuwania owłosienia, ale trudno znaleźć takie gabinety i na okolice bikini zabieg byłby bardzo kosztowny :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety im jaśniejsze włoski tym słabsze efekty, bo laser działa na pigment. A jakie "inne profesjonalne formy trwałego usuwania owłosienia" masz na myśli? Chętnie zgłębię temat.

      Usuń
  4. Kurcze też bym chciała, efekt super . Mus odkładać kasę ;)

    Dziękuje za post, przydatny :D

    Pozdrawiam ciepło

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już psychicznie tego nie znosiłam, tym bardziej, że to widoczne miejsca. A teraz czuję ogromną ulgę. Proszę i pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Po mojej depilacji zniknęło 99% owłosienia z nóg, ale z bikini już tylko ok 60-70% (po 8 zabiegach na każdą część ciała). Nie mam pojęcia z czego wynika ta różnica.
    W każdym razie efekt na nogach jest super. Nie tylko włosy przestały rosnąć (i nie zmienia się to do tej pory, czyli po ok 3-4 latach), ale też mieszki włosowe są duuużo mniej widoczne:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owłosienie na bikini jest niestety związane z hormonami i być może dlatego zabiegi okazały się być mniej skuteczne. Niektóre panie z którymi rozmawiałam i poddawały się zabiegom depilacji laserowej np. po okresie ciąży zauważyły lekkie odrastanie włosków w tych okolicach. Ale nawet takie przerzedzenie włosków zwiększa komfort :)

      Usuń
  6. Od dawna zastanawiam nad depilacją laserową twarzy jednak nie zdecydowałam się na ten zabieg i przypuszczam że przez długi okres czasu nie zdecyduję się - chociaż redukcja około 80 % lub większej ilości zbędnego owłosienia jest bardzo kusząca - ponieważ dostałam w prezencie gwiazdkowym depilator/szczoteczkę do twarzy braun. Natomiast w kwestii bikini zaczęłam się zastanawiać, jednak mam stosunkowo jasne włosy więc nie wiem na ile ta metoda okazałaby się skuteczna ? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja chętnie poczytam u Ciebie na temat tego depilatora/szczoteczki:) Ja nie mam problemu jeżeli chodzi o wąsik, ale znam osoby, które byłyby takim sprzętem zainteresowane.
      Im jaśniejsze włoski tym trudniej usunąć laserem, ponieważ laser działa na pigment zawarty w mieszku włosowym, myślę, że po zobaczeniu/konsultacji specjalista może ocenić ewentualną skuteczność bądź nie zabiegu.

      Usuń
  7. Ja w 2012 poddałam się 3 zabiegom laserem Light sheer, gdzie od samego początku miałam prawie maksymalne parametry. Ale pod tych 3 zabiegach miałam podobne efekty jak u Ciebie. Zabieg bikini dużo bardziej boli, ale efekty super. Powinnam kontynuować zabiegi ale wyjechalam z tamtego miasta i zaprzestałam ich. W sumie z 3 powodów- przeprowadzki, efekt który miałam był zadowalający, a do tego koszt zabiegu za pachy i bikini wynosił 400 zł. A wtedty nie zarabiałam jakoś dużo, więc to był wydatek dla 21 latki z pierwszą pracą i utrzymującą się samej :) Dopiero tak w tym toku zauważyłam, że włoski odrastają mocniejsze i jest ich więcej. DLatego pewnie jeszcze zdecyduję sie na kolejne zabiegi :) pozdrawiam Cię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie widzę ogromnej różnicy między 3 a 6 zabiegami, ale zdecydowałam się na kontynuację by mieć pewność, że usuwam trwale jak największą ilość owłosienia. Nie chcę mieć później do siebie pretensji, że włoski np. za 3-4 miesiące zaczną odrastać dlatego, że nie ukończyłam zalecanej serii. Nawet jeżeli nie udałoby mi się usunąć tych włosków co już pozostały i tak będę zadowolona.
      Cena 400 zł za komplet jest bardzo kusząca! Ja za pachy już wydałam 354 zł, ale dzieląc to na miesiąc 59 zł nie uderzyło mnie po portfelu;)
      Warto by było byś zabiegi powtórzyła, dla podtrzymania efektów:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Też mnie strasznie irytują włoski w innych miejscach niż na głowie :) Muszę się poważnie zastanowić nad tym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pachy i bikini to dla mnie takie minimum jeżeli chodzi o laser, bo nogi to golenie chwila moment i w moim przypadku te włoski są słabe, wolno odrastają i są jasne więc nie narzekam. Warto rozważyć, ale jak już zacząć to kontynuować, więc trzeba przemyśleć sprawę finansową.

      Usuń
  9. Od dawna mam ochotę na taki zabieg - pachy i bikini. Może kiedyś sie w końcu uda.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bym się nie zdecydowała. Myśl o bólu (niezależnie od tego, czy jest czy nie ma, bo panicznie się boję bólu, który może być) skutecznie mnie powstrzymuje. A szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  11. używałam lasera ręcznego i z efektu jestem bardzo zadowolona, po 2 miesiącach dość nieregularnego stosowania, mam ok. 70% włosów mniej. ciągle jeszcze cena laserów w gabinetach kosmetycznych jest wysoka, ale z roku na rok spada, więc jak trochę jeszcze spadnie to też się zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam depilator IPL Panasonic i jestem bardzo zadowolona. To genialna metoda. Nic nie boli i dla mnie to najważniejsze, a włoski odrastają powoli - najpierw po około 2 tygodniach, ale potem coraz rzadziej o coraz słabsze. Teraz doszłam do etapu około miesiąca i uważam, że to super.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja to bym musiał mieć laser Lorda Vadera, żeby zgolić te stalowe włosie.

    OdpowiedzUsuń
  14. 80% usuniętych włosów to sporo, pewnie przy większej ilości zabiegów skuteczność byłaby jeszcze większa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, po kilku miesiącach włoski odrosły:/

      Usuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja poddałam się depilacji laserowej i po serii czterech zabiegów nie odrastały już żadne włoski. Polecam poczytać: http://pieknoiminimalizm.blogspot.com/2016/01/depilacja-laserem-diodowym-wrazenia-i.html
    Minimalna ilość to 3 zabiegi, pewnie wiele zależy od miejsca depilacji.

    OdpowiedzUsuń
  17. A jak włoski odrastają to są one słabsze i z czasem jeszcze bardziej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mi po zakończeniu zabiegów, jakieś 2-3 miesiące po zaczęły odrastać wszystkie włoski:/

      Usuń
  18. a czy te włoski odrastające są cieńsze i słabsze? jak wygląda kwestia wrastania wlosków? one sa moim największym problemem i myślalam o laserze, ale po twoim wpisie zwątpiłam :( czy problem nie wróci? :(

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziewczyny, ja również jestem zachwycona efektami depilacji laserem diodowym. Rzeczywiście - ilość zabiegów potrzebna do trwałego usunięcia owłosienia ogranicza się do 3-4. Z tego co pamiętam, laser którym wykonywany był zabieg to Chromatica Platinum XL, a mają go w SC Beauty Clinic w Sosnowcu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam zabieg depilacji laserami diodowymi i zdecydowanie polecam! Na moje nieszczęście poleciałam kilka lat temu po kosztach i udałam się do specjalisty od siedmiu boleści... Sprzęt na jakim pracował wołał o pomstę do nieba! Na całe szczęście dziś mam swojego "lekarza" i nic mi nie grozi. Wiele razy wspominał o zależnościach między starymi sprzętami które niestety swoje już przeżyły a nową technologią która działa wiele lepiej. Także dziewczyny czasem lepiej jest więcej zapłacić i uzyskać lepszy efekt. Jeśli chcecie zobaczyć sprzęt na jakim miałam usuwane włoski - zapraszam https://cosmed24.pl/produkty/5019-laser-diodowy-spider-mini-980-nm-15-w.php

    OdpowiedzUsuń
  21. Faktycznie świetny efekt. Nigdy nie korzystałam z tego typu zabiegów, ale coraz częściej widzę pozytywne opinie klientek salonów kosmetycznych. Myślę, że i ja spróbuję depilacji laserowej. Wtedy sama będę mogła podzielić się opinią. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Zachowaj kulturę osobistą, nie obrażaj mnie, ani innych blogerów. Nie wklejaj linków. Masz pytanie - pisz, odpowiem tutaj lub w osobny poście jeżeli temat będzie wymagał rozwinięcia. Zawsze możesz też napisać do mnie maila, a ja najszybciej jak będę mogła odpiszę!